Vosí hnízda

22.12.2020

Vosí úly? Včelí hnízda? Vosí hnízda? Včelí úly? Ať tomu říkáte jakkoliv, určitě víte o čem mluvím.

Ingredience:

150g bezlepkových piškotů
50g vlašských ořechů
1 bílek
1 PL mléka
100g moučkového cukru
60g másla
2 PL kakaa

Krém:
1 žloutek
60g másla
1 PL rumu
50g moučkového cukru
25ks cca piškot na přiklopení

Nejdříve si rozdrtíme piškoty a ořechy v robotu na hladkou moučku. Smícháme si prosátý cukr, kakao, změklé máslo, bílek, jednu lžící mléka a přidáme do této směsi rozdrcené piškoty s ořechy. Rukama hněteme a připravíme tak měkké a hladké těsto. Pokud by bylo třeba, je možné přidat ještě trošku mléka. Toto těsto necháme odležet v lednici asi jednu hodinu.

Připravíme si mezitím krém na vyplňování hnízd. Změklé máslo utřeme se žloutkem a prosátým cukrem, na závěr opatrně ředíme rumem. (Já jsem tento rok rum neměla, protože mi přišlo zbytečné ho kvůli jednomu cukroví kupovat a tak jsem místo rumu krém ředila vaječňákem.)

No a zbylý postup už určitě známe. Já doma nepoužívám rozevírací formičky. Pro mě jsou nejlepší ty vyklepávací. Takže si formičku vysypu troškou moučkového cukru, namačkám dovnitř těsto, uprostřed těsta udělám dírku prstem, kam naplním krém a přikryji piškotem. 

Skladujeme na chladném místě, aby vše déle vydrželo. Dobrou chuť.

Mír a lásku
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky