Riccottový koláč

30.01.2021

LOW CARB, GLUTEN FREE, SUGAR FREE 
Jestli mám něco ráda, tak to jsou koláče. Už když jsem byla malá, tak jsem měla ráda všemožný buchty, koláče, bublaniny a co na nich mám nejradši? Okraj. Hah, já vím! Ale okraj je moje nejoblíbenější část. Ovšem u tohohle koláče, je moje nejoblíbenější část....všechno.
Těsto je hezky jemné, až tvarohové, krému nic nechybí a ty jahůdky na tom....To je sen! My s mamkou momentálně zkoušíme novou stravu, takže tento recept je i lowcarb a sugar free = můžete ho spořádat celý a nemusíte se bát nějakého extrémního přibírání ani pocitu prasknutí. No...teda nevím jestli po celém koláči.

Na těsto potřebujete:

400g riccoty
250g lučiny
2 vejce
2 PL kokosového oleje
2 PL másla
3 PL citrónové šťávy
Vanilková esence
Xylithol, Stévie, Erythritol nebo čekankový sirup na dochucení

Předehřejte si troubu na 160°. Všechno si smíchejte v jedné míse tak, aby těsto bylo úplně hladké. (Těstíčko bude s citrónovou šťávou hezky svěží a vanilkové aroma se k citrónu perfektně hodí.) Sladidlo dodejte podle chuti. Já jsem se snažila, aby byl korpus spíš více cítit po citrónu než, aby byl sladký.
Vymažte a vysypte formu na koláč a pečte na 150-160° cca 30minut. Když máte korpus upečený, dejte ho na 1 hodinu odležet do lednice nebo kamkoliv, kde máte chlad.

Krém:

220g zakysané smetany
Celou tabulku 86% čokolády (já jsem v Bille koupila od orionu)
+ jahody/ borůvky/ maliny

Pokud máte rádi hodně hořké, můžete samozřejmě použít čokoládu víceprocentní, já jsem si však řekla, že si trošku osladíme život. Celou tabulku čokolády nechte rozpustit na vodní lázni a pak jen smíchejte se zakysanou smetanou a dejte odležet do ledničky.

((Tento krém je velice univerzální a já ho používám na dorty, cupcakes, někdy jen jako náhradu termixu a je opravdu dobrý, rychlý a když nemáte čas nebo náladu se s něčím šlehat, tak je naprosto ideální!))

Když máte koláč vychladlý, namažete navrch krém z čokolády a navrch poskládáte nakrájené jahody/ borůvky/ maliny, podle toho, co jste si vybrali.

Necháte zase chvíli odležet v chládku a můžete servírovat. Nechte si chutnat.


Vysvětlivky: PL - polévková lžíce, ČL - čajová lžička

Mír a lásku
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky