Krtkův dort

20.04.2021

Přišly moje narozeniny a s tím i pečení dortu. Ani nevíte, jak bych byla ráda, kdyby mi někdo upekl pořádnou vysokou tortu, ale jelikož nemáme v rodině žádný cukráře a můj přítel upeče možná tak brambory nebo chleba v toustovači, musela jsem si dort udělat sama. Ale nechtělo se mi s ním patlat, jelikož jsem dva dny před narozeninami končila v půl osmé v práci, tak jsem vytvořila něco velice rychlého a to...krtkův dort. Moje nekončící láska ke krtkovu dortu se táhne až do mých cca desíti let, kdy nám maminka krtkův dort udělala a mě naprosto nadchla vláčnost krému a chuť banánu, který bych si v dezertu do té doby ani nedokázala představit.

Na těsto potřebujeme:

150g mouky
100g cukru
5 vajíček velikosti M
2 lžíce mléka
půl bezlepkového prášku do pečiva

Na krém:

200g mascarpone
180g tvarohu
250g bílého jogurtu
120g lučiny
100ml uvařeného a vychladlého pudingu
100g cukru moučka
3 PL rumu
2 větší banány
6 větších jahod

Postup na přípravu:

První co uděláme je, že si připravíme puding přesně podle návodu na zadní straně balíčku, aby nám stihl vystydnout do krému. Předehřejeme si troubu na 160°C a formu na dortový piškot si vyložíme pečícím papírem a okraje vymažeme a vysypeme moukou (nejlépe kokosovou, protože ta nedělá hrudky.)
Oddělíme si žloutky od bílků a z bílků vyšleháme tuhý sníh. V jiné misce vyšleháme žloutky se dvěma lžícemi cukru. Po té dáme do větší misky prosátou mouku, zbytek cukru a prášek do pečiva. Následně do misky se suchými ingrediencemi vmícháme vyšlehané žloutky a mléko. Jako poslední do těsta přimícháme sníh - velice VE LI CE opatrně!
Těsto rovnoměrně nalijeme do dortové formy a dáme péct na cca 25-30 minut na 160°C.

Až bude piškot na dortík už krásně upečený, dejte ho vychladit na chladnější místo (ale ne do ledničky, to by nám mohl úplně spadnout.)

Mezi tím, co máme v troubě piškot, si přichystáme krém. Tvaroh, mascarpone, bílý jogurt, lučinu, vystydlý puding, cukr a rum dáme do jedné mísy a vše pečlivě zamícháme. Krém dáme do ledničky vychladit aspoň na 20 minut a mezi tím, si nakrájíme banány a jahody na plátky.

Do vystydlého piškotu si vyhrabeme vetší důlek, kam budeme skládat banány a kam dáme krém. Zbytek piškotu si nadrobíme na kousky a necháme po ruce.

Následně si dáme do piškotu první tenkou vrstvu krému, na to položíme plátky banánu, opakujeme krém a na položíme jahody. Opakujeme ještě s jednou vrstvou banánu a na vrchní banán dáme už jen zbytek krému a zahradíme správného tvaru (měl by to být takový menší kopeček.) Poslední krok je, jen posypat dortík nadroleným piškotem a máte hotovo. Necháte min. hodinu v ledničce a můžete servírovat.

Mír a lásku
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky